Her kan du se en oversigt over de forskellige typer aktiviteter, som foreningen arrangerer.
Se også under "Nyheder".
Foreningen har en række aktiviteter og medlemstilbud. Aktiviteterne planlægges af bestyrelsen i overensstemmelse med en fastlagt forretningsplan og den daglige drift varetages af et permanent fagligt sekretariat. Der tilbydes således følgende til et ubegrænset antal personer fra medlemsvirksomhederne:
Medlemsservice
- Information om foreningen, kontaktformidling, nyhedsbrev, hjemmeside, møder mv.
- Talerør for laboratorierne i DANAK bl.a. i form af udpegning af et bestyrelsesmedlem, årligt møde med DANAK’s ledelse og udpegning af repræsentanter til DANAK’s sektorudvalg
- Kontakt til relevante myndigheder
- Repræsentation i Eurolab aisbl og Eurachem.
Netværksgrupper
- Åbne for alle medarbejdere fra medlemsvirksomheder
- Et–to møder pr. år pr. netværk
- Emnerne for møderne planlægges i stor udstrækning i samarbejde med medlemmerne, så disse bliver så aktuelle som muligt
Pt. har foreningen følgende netværk:
- Netværk for Kvalitetsstyring & Akkreditering
- Netværk for Analytisk Kemi
- Netværk for Mikrobiologi
- Netværk for Kalibrering
- Netværk for Arbejdsmiljø i Laboratoriet
- Netværk for Praktisk Måleteknik
- - og flere kan oprettes efter behov
Vidensformidling og kurser
- Medlemsmøder med diverse faglige temaer som fx:
- Udviklingstendenser på internationalt plan
- Generelle ideer til inspiration mht. udvikling af kvalitetssystemer m.v.
- Juridiske, tekniske, samt forretnings- og ledelsesmæssige aspekter ved laboratoriedrift i det 21. århundrede - Orientering om nye standarder og guidelines
- Udsendelse af diverse drafts i høringsrunder
- Kontakt til internationale videnscentre
- Fortolkning og implementering af nye standarder og guidelines
- KURSER: Efter behov udvikles kurser med relevans for medlemmerne
Tilbud på kurser fra andre kursusudbydere.
Formidling af tilbud om internationale kurser, seminarer, konferencer, workshops mv.